آذربایجان شرقی بیشترین تعداد رسانه در کشور را پس از استان تهران دارد، این را آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میگوید، رسانه هایی که اغلب آنان در تبریز مستقر هستند و تعداد کمتری در شهرهای دیگر استان تمرکز دارند. این تعداد رسانه ضرورت اطلاع رسانی شفاف، نقد سازنده و تولید محتوای موثر را ایجاب میکند اما متاسفانه نه تنها اغلب رسانه های استان و تبریز در فضای خبری به کپی کاری میپردازند بلکه از اصلی ترین نقش خود در زیر ذره بین گرفتن عملکرد مدیریتی در کلان شهری مانند تبریز هم غافل هستند.
مجموعه شهرداری تبریز به واسطه وظایف و اختیارات گسترده خود بیشترین رویارویی با عامه مردم را دارد و به خاطر همین تنوع گسترده خدمات بیشترین نقدها و چالش ها نیز متوجه این ارگان است اما در رویکردی معنادار نقد عملکرد شهرداری درمیان رسانه های محلی تبریز در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد و حتی در برخی موارد ضعف عملکرد شهرداری هم به پای نقطه قوت آن نوشته میشود.
<div id=”div_eRasanehTrustseal_77034″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(77034, true);</script>
به عنوان مثال در ماجرای بارش برف سنگین در تهران و تبریز و راه بندان و یخ زدن معابر رسانه های مرکز از عملکرد مدیریت شهرداری تهران انتقادهای زیادی در زمینه ضعف نمک پاشی و محلول پاشی داشتند اما در تبریز نه تنها انتقادی از رسانه ها دیده نشد بلکه حجم گلایه های مردمی هم از سوی رسانه ها نادیده گرفته شد.
نارضایتی از عملکرد شهرداریها درمراجعه حضوری به نواحی شهرداری و گلایه های مردم پشت دربسته مدیران شهری و شورای شهر کاملا ملموس است و در این فضای بسته حتی اگر یک عضو شورای شهر هم از سکوت رسانه ها انتقاد کند به صورت گسترده مورد هجمه قرار میگیرد
البته ناگفته پیداست که سرعت افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی در تبریز و خدماتی از قبیل آسفالت گسترده معابر نمیتواند به عنوان عاملی برای سرپوش گذاشتن به انتقادها از مدیریت شهری باشد، چرا که این خدمات وظیفه ذاتی شهرداری است و عوارضی که شهروندان پرداخت میکنند برای همین موارد است.
راز سکوت رسانه ها و عدم انتقادهای سازنده و نبود گزارشهای چالشی در مورد مدیریت شهری اگر ناشی از مسائل مالی و پرداخت پول برای انتشار اخبار روابط عمومی ها باشد قطعا لکه ننگی بر رسانه های کلان شهر استان خواهد بود چرا که رسانه ها باید و حتما در خدمت انعکاس افکار عمومی باشند و نقد سازنده در حوزه مدیریت شهری هم هیچگونه منعی ازنظر تشویش افکار عمومی ندارد بلکه برای توسعه سازنده شهر بسیار ضروری است.
سید مرتضی احمدپور
روزنامه نگار

تولید دو میلیون قطعه در آهنگری تراکتور سازی تبریز
سونگون از شعار زدگی تا عمل گرایی
پتروشیمی تبریز وارد فاز عملیاتی تعمیرات اساسی شد؛ اورهال ۳۸ روز با ۳۷۵ هزار نفر-ساعت کار
سرمایهگذاری در منابع انسانی، به ویژه کارگران، مقدمهای بر اقتدار اقتصادی کشور است
مطالبات به حق کارگران و بازنشستگان را در هفته کارگر، بدون رنگ و بوی دولتی، فریاد خواهیم زد
آغاز تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی تبریز از اوایل خرداد ۱۴۰۴
نشست تخصصی روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای
ابراز همدردی مدیرعامل پتروشیمی تبریز با خانوادههای داغدیده حادثه بندر شهید رجایی
تقدیر از اقدامات جهادی پتروشیمی تبریز در شکستن تحریمها و رفع گلوگاههای تولید
پرورش ۲۰ تن ماهی قزل آلا توسط بخش خصوصی در سراب
پتروشیمی تبریز، در اوج افتخار: تندیس بلورین تعالی صنعت پتروشیمی در دستان تبریزیها
آغاز دهه دوم فعالیت شرکت داده تجارت با رویکردارائه خدمات کشوری
درخشش پتروشیمی تبریز در دوران میراشرفی؛ رونمایی از دو محصول جدید ABS به دست معمار صنعت پتروشیمی ایران
همگرایی صنعت و دانشبنیانها؛ پتروشیمی تبریز نیازهای خود را اعلام کرد
کابوس آغاز مدرسه برای تبریزیها
افتتاح اولین مدرسه کیک ایران در شبستر
گره سد شهید مدنی بر اقتصادمنطقه
پشت پرده چرخ خیاطی های میلیاردی
عملکرد موفق در سایه اعتماد به مدیریت بومی
آسفالت خیابانهای تبریز مجذوب آفرود بازان
آلودگی های صنعتی و آغاز مدارس
کاریکاتور میرسلیم از مافیای خودرو تا…+عکس
سراب خرید خودرو
سرد شدن هوا و آلودگی شهرهای صنعتی







