مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرد: عملیات اجرایی یادمان شهدای جمهور در محل سقوط بالگرد حامل رییس جمهور شهید و همراهان فردا در مراسمی با حضور رییس این سازمان و مقام های آذربایجان شرقی در ارتفاعات دیزمار حوالی ورزقان آغاز می شود.

 میثم سعیدی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران در تبریز، افزود: منطقه دیزمار با همان عنوان تاریخی خود باقی است و سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل اینکه منطقه جزو مناطق زیرپوشش است و به دلیل اهمیت تاریخی و سیاسی حادثه اقدام به ایجاد نماد در محل می کند.

وی اظهار کرد: یادمان شهید جمهور در ارتفاعات دیزمار می تواند تداعی گر فعالیت های جهادی دولت انقلابی و مردمی و نیز پاسداشت تلاش های خستگی ناپذیر رییس جمهور شهید و هیات همراه باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه قرار بود آیین تجلیل از محیط بانان نمونه کشور با حضور شهید آیت الله رییسی روز سوم خرداد ماه در مشهد برگزار شود، یادآور شد: متاسفانه حادثه دلخراش و جانسوز سقوط بالگرد موجب لغو این مراسم شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس آیین یاد شده و تجلیل از محیط بانان نمونه، خانواده های نمونه شهدا و جانبازان محیط زیست و یگان های برتر محیط زیست کشور فردا در تبریز و با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات ارشد آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

سعیدی دوران سه ساله دولت مردمی و انقلابی در حوزه محیط زیست را یکی از مهمترین دوران تاریخ این مجموعه دانست و با بیان اینکه شخص رییس جمهوری شهید مدافع اصلی حفاظت از محیط زیست بود، افزایش ۸۰ هزار هکتاری اراضی زیر مدیریت این سازمان در سه سال را جز کارنامه های بسیار مهم و موفق برشمرد که این موضوع در شرایطی محقق شد که کمبودهای بودجه ای همچنان یکی از چالش های مهم محیط زیست است.