فرا رسیدن ماه مهر و شروع فعالیت مدارس کابوسی جدی برای رانندگان و شهروندان تبریزی است.
صنعت خبرلری، ترافیک هرچند برای اغلب شهرها به ویژه کلان شهرها موضوعی آشنا و تکراری است اما تبریزیها به ویژه رانندگان تاکسی و خودروهای عمومی در سالهای اخیر بیشتر با ترافیک تبریز درگیرشده اند و به نزدیک شدن به روزهای آغاز مدرسه و مهر ماه دغدغه ترافیک سنگین و نحوه رانندگی در ساعات اوج ترافیک بیشتر شهروندان را درگیر می کند.
رانندگی های جنون آمیز صبحگاهی در تبریز
کریم رحمت آور یکی از شهروندان ساکن مارلان تبریز از نحوه رانندگی درساعات اولیه صبح همزمان با آغاز مدارس گله می کند و می گوید: رانندگان سرویسها و تاکسی های که وظیفه انتقال دانش آموزان به مدارس را دارند برای اینکه به موقع مسافرانشان را به مقصد برسانند رانندگی جنون آمیزی در شهر دارند.
وی ادامه می دهد: هرچند این روزها خبری از رانندگی های جنون آمیز نیست اما تا یکی دو هفته دیگر که مدارس باز شود باید منتظر رانندگی های خطرناک در تبریز باشیم.

ترافیک های سنگین مقابل مدارس
شیدا مظفری بانوی خانه داری است که در خیابان باغشمال تبریز زندگی می کند و در مجاورت خانه وی دو مدرسه روبروی هم قرار دارند.
وی می گوید: مدارس غیر انتفاعی اغلب از شهریور ماه برنامه هایشان را شروع می کنند و ما از هم اکنون شاهد ترافیک سنگینی هستیم که ناشی از پارک دوبله و حتی سه بله مقابل این دو مدرسه صورت می گیرد و هر صبح با صدای ممتد بوق خودروها از خواب بلند می شویم.
وی ادامه می دهد: والدین دانش آموزان به راحتی خودروهایشان را مقابل مدرسه رها می کنند و جالب اینکه خبری از پلیس راهنمایی و رانندگی هم نیست.
نسخه های تکراری و کم اثر
حاجی محمدی از شهروندان تبریزی است که دو پسر دانش آموز دارد و ترجیح می دهد باخودروی شخصی فرزندانش را به مدرسه برساند و در برابر این پرسش که چرا از وسائط نقلیه عمومی یا سرویسها استفاده نمی کند، می گوید: هزینه سرویسها سر به فلک می زند و برای دو پسرم باید حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه سرویس کنار بگذارم که البته ندارم.
وی ادامه می دهد: شهرداری اعلام کرده که اتوبوس و مترو رایگان خواهد بود اما اولا مسیرها به مدرسه نمی خورد و ثانیا باید به جای نیم ساعت ، دو ساعت زمان برای رساندن بچه ها زمان بگذارم.
وی روشهای تکراری پلیس راهنمایی و رانندگی را برای کنترل ترافیک مدارس کم اثر می داند و ادامه می دهد: اولا که حضور پلیس مختص همان روزهای اول است و بعدا همه چیز به امان خدا رها می شود و شهر می ماند و ترافیک وحشتناک صبحگاهی و ظهرگاهی ، دوما که با این حجم از خودروها و تمرکز مدارس در کنار هم پلیس چقدر می تواند موثر باشد.
به نظر می رسد تلاش مسئولان شهری و پلیس راهور برای کنترل ترافیک حاصل از فعالیت مدارس تبریز تنها مسکنی باشد که تاثیر زیادی بر این موضوع ندارد و باید منتظر ترافیک سنگیتر تبریز همزمان با آغاز مدارس باشیم.
اشرف شفیعی

تولید دو میلیون قطعه در آهنگری تراکتور سازی تبریز
سونگون از شعار زدگی تا عمل گرایی
پتروشیمی تبریز وارد فاز عملیاتی تعمیرات اساسی شد؛ اورهال ۳۸ روز با ۳۷۵ هزار نفر-ساعت کار
سرمایهگذاری در منابع انسانی، به ویژه کارگران، مقدمهای بر اقتدار اقتصادی کشور است
مطالبات به حق کارگران و بازنشستگان را در هفته کارگر، بدون رنگ و بوی دولتی، فریاد خواهیم زد
آغاز تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی تبریز از اوایل خرداد ۱۴۰۴
نشست تخصصی روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای
ابراز همدردی مدیرعامل پتروشیمی تبریز با خانوادههای داغدیده حادثه بندر شهید رجایی
تقدیر از اقدامات جهادی پتروشیمی تبریز در شکستن تحریمها و رفع گلوگاههای تولید
پرورش ۲۰ تن ماهی قزل آلا توسط بخش خصوصی در سراب
پتروشیمی تبریز، در اوج افتخار: تندیس بلورین تعالی صنعت پتروشیمی در دستان تبریزیها
آغاز دهه دوم فعالیت شرکت داده تجارت با رویکردارائه خدمات کشوری
درخشش پتروشیمی تبریز در دوران میراشرفی؛ رونمایی از دو محصول جدید ABS به دست معمار صنعت پتروشیمی ایران
همگرایی صنعت و دانشبنیانها؛ پتروشیمی تبریز نیازهای خود را اعلام کرد
کابوس آغاز مدرسه برای تبریزیها
افتتاح اولین مدرسه کیک ایران در شبستر
گره سد شهید مدنی بر اقتصادمنطقه
پشت پرده چرخ خیاطی های میلیاردی
عملکرد موفق در سایه اعتماد به مدیریت بومی
آسفالت خیابانهای تبریز مجذوب آفرود بازان
آلودگی های صنعتی و آغاز مدارس
کاریکاتور میرسلیم از مافیای خودرو تا…+عکس
سراب خرید خودرو
سرد شدن هوا و آلودگی شهرهای صنعتی







