به گزارش صنعت تبریز ،آن طور که پیش از این اعلام شده بود، قرار بود وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو طی ۷ سال بازپرداخت شود، و دستور العمل های اجرایی آن هم اعلام شده اما این وام به نفع مصرف کننده است یا به زیان آنان ؟و آیا مخاطب این وام نجات صنعت خودروی در حال ورشکستگی داخلی است یا مردمی که خودرو ندارند؟
در حالی که امروز خودروسازان فهرست خودروهای مشمول طرح خرید اقساطی را به همراه شرایط فروش آن منتشر کرده اند تازهترین اخبار حاکی از این است که دره بازپرداخت این وام به ۴ سال کاهش یافته است.
مقایسه وام ۲۵ میلیونی با خرید بیمه عمر و سپردهگذاری در بانک
مدر صورتی که پول اقساط وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو را در یکی از شرکتهای بیمهای سرمایهگذاری کنیم در پایان ۷ سال چه مبلغی خواهیم داشت؟
شما خودرویی میخرید. ۷ میلیون تومان آن را نقد و ۲۵ میلیون تومان آن را طی اقساط ۷ ساله ماهانه حدود ۴۹۶ هزار تومان میپردازید. در پایان سال هفتم شما یک خودروی ۷ ساله با ۲۱۰ هزار کیلومتر کارکرد دارید که بابت آن ۴۹ میلیون پول پرداخت کردهاید، اما ارزش زمانی خودرو چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان است.
در گزینه دوم اگر ۴۹۶ هزار تومان در هر ماه در یک شرکت بیمه عمر سرمایه گذاری کنید و ۷ میلیون تومان در یکی از بانکها سپرده گذاری کنید، در پایان سال هفتم شما از شرکت بیمه با سود تضمینی ۲۵ حدود ١٠۶ میلیون تومان و از بانکی که در آن سپرده گذاری کردید حدود ٣١ میلیون تومان دریافت خواهید کرد. پس عاقلانه فکر کنید!
مقایسه قیمت واقعی خودرو های داخلی با وام ۲۵ میلیون تومانی
از سویی دیگر عدم واقعی نبودن قیمت خودروهای تولید داخل که به اذعان مسئولان امر رسیده نیز دلیل دیگری بر این امر است که وام ۲۵ میلیونی بیش از همه تولید کنندگان را بهره مند می کند و مردم صاحب خودروهای بی کیفیت داخلی می شوند که ماه ها است در انبارهای نگهداری خودرو و زیر باران و آفتاب مانده اند.
هر چند به نظر می رسید دولت تدبیر و امید بتواند تدبیر بهتری برای خروج خودرو سازی از رکود طی کند اما دولت با کوتاهترین راه وام دوباره ای را در اختیار خودرو سازان قرار می دهد و روند حمایتی چندین سال گذشته را تکرار می کند و اینبار با مقروض کردن مردم خریدار جرئت اعتراض به کیفیت خودروهای داخلی را نیز از آنان می گیرد و به قول آن ضرب المثل قدیمی با خرید مجدد خودورهای بی کیفیت “علی می ماند و حوضش “

تولید دو میلیون قطعه در آهنگری تراکتور سازی تبریز
سونگون از شعار زدگی تا عمل گرایی
پتروشیمی تبریز وارد فاز عملیاتی تعمیرات اساسی شد؛ اورهال ۳۸ روز با ۳۷۵ هزار نفر-ساعت کار
سرمایهگذاری در منابع انسانی، به ویژه کارگران، مقدمهای بر اقتدار اقتصادی کشور است
مطالبات به حق کارگران و بازنشستگان را در هفته کارگر، بدون رنگ و بوی دولتی، فریاد خواهیم زد
آغاز تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی تبریز از اوایل خرداد ۱۴۰۴
نشست تخصصی روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای
ابراز همدردی مدیرعامل پتروشیمی تبریز با خانوادههای داغدیده حادثه بندر شهید رجایی
تقدیر از اقدامات جهادی پتروشیمی تبریز در شکستن تحریمها و رفع گلوگاههای تولید
پرورش ۲۰ تن ماهی قزل آلا توسط بخش خصوصی در سراب
پتروشیمی تبریز، در اوج افتخار: تندیس بلورین تعالی صنعت پتروشیمی در دستان تبریزیها
آغاز دهه دوم فعالیت شرکت داده تجارت با رویکردارائه خدمات کشوری
درخشش پتروشیمی تبریز در دوران میراشرفی؛ رونمایی از دو محصول جدید ABS به دست معمار صنعت پتروشیمی ایران
همگرایی صنعت و دانشبنیانها؛ پتروشیمی تبریز نیازهای خود را اعلام کرد
کابوس آغاز مدرسه برای تبریزیها
افتتاح اولین مدرسه کیک ایران در شبستر
گره سد شهید مدنی بر اقتصادمنطقه
پشت پرده چرخ خیاطی های میلیاردی
عملکرد موفق در سایه اعتماد به مدیریت بومی
آسفالت خیابانهای تبریز مجذوب آفرود بازان
آلودگی های صنعتی و آغاز مدارس
کاریکاتور میرسلیم از مافیای خودرو تا…+عکس
سراب خرید خودرو
سرد شدن هوا و آلودگی شهرهای صنعتی







