طرح تربیتی «کادر نوجوان» در کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی اجرا می شود
مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از اجراي طرح تربيتي کادر نوجوان در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان خبر داد.

 

«مرتضی شفیعی» با بیان این‌که مساجد به عنوان بهترین بستر برای تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی اظهار داشت: تربیت کادر متخصص و نیروهای متعهد یکی از کارکردهای مهم مساجد بوده و در این راستا طرح تربیتی کادر نوجوان به منظور کادر سازی و توسعه کار تشکیلاتی در مساجد اجرا می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، کشف و پرورش استعداد نیروهای مسجدی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری، هویت بخشی و جذب نوجوانان به مسجد به منظور ایجاد نشاط، انگیزه و شور انقلابی و تربیت مدیر جوان برای کانون را از اهداف مهم طرح تربیتی کادر نوجوان عنوان کرد.

وی افزود: مدیر پروری و جانشین پروری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد از طریق ایجاد و تقویت روحیه کنشگری و مسئولیت پذیری در نوجوانان دهه هشتادی و نودی، خلق ظرفیت های جدید، بسترسازی برای تقویت اندیشه و تفکر، بروز استعدادهای نوجوانان و تربیت نیروی هنرمند متعهد انقلابی از میان نوجوانان دهه هشتادی برای آینده جامعه اسلامی از دیگر اهداف مهم این طرح می باشد.

شفیعی تشریح کرد: طرح تربیتی کادر نوجوان با مشارکت کانون های مستعد استان اجرا خواهد شد که این کانونها پس از اعلام فراخوان معرفی کادر، کادر نوجوان خود را از میان دهه هشتادی های ۱۳ الی۱۷ سال در ۷ عنوان جانشین مدیر کانون ، معاون فرهنگی هنری، معاون جذب و سازماندهی، معاون آموزش، معاون ارتباطات و رسانه، معاون کتابخانه و معاون امور مالی انتخاب و طبق فرم های مربوطه به ستاد استان معرفی می کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: پس از ارزیابی کادر معرفی شده و تشکیل جلسه جهت تشریح وظایف و فعالیت کادر نوجوان این طرح در ۹ محور تهذیب، مطالعه، تشکیلات، تحصیل، هیأت، اردو، ورزش، فن و مهارت و بصیرت افزایی اجرا خواهد شد.

وی افزود: برگزاری اردوها و دوره‌های آموزشی مستمر با هدف توانمندسازی تخصصی کادر نوجوان و واسپاری فعالیت‌های مرتبط ستاد استان به کانون‌های دارای کادر نوجوان توانمند از دیگر بخش های اجرایی این طرح خواهد بود.