مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر یکروزه به استان آذربایجان‌شرقی، ضمن دیدار با سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی و فرمانده سپاه عاشورا، از طرح‌های توسعه شرکت مس سونگون آذربایجان در شهرستان‌های هریس، اهر و ورزقان بازدید و در جریان آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه‌های شرکت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، دکتر حسین مدرس خیابانی در بازدید از پروژه نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی خورشیدی هریس، با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی شرکت ملی صنایع مس ایران در این نیروگاه، ابراز امیدواری کرد؛ با بهره‌برداری از این پروژه و تولید برق و پایداری شبکه سراسری، بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی صنایع منطقه و به تبع آن توسعه منطقه فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در ادامه سفر خود با حضور در شهرستان اهر از پروژه آهک هیدراته و فاز ۲ توسعه آن بازدید کرد.

مدرس خیابانی در این بازدید گفت: وجه تمایز فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته، بومی بودن تمامی قطعات مورد استفاده در آن است و تلاش می‌شود این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی، تا اواخر پاییز تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی افزود: استفاده از قطعات بومی علاوه بر حمایت از صنایع داخلی، کاهش هزینه و زمان مورد نیاز برای تامین را کاهش و منجر به سبقت گرفتن از برنامه زمانبندی طبق اعلام مجری پروژه گردیده است.

لازم به ذکر است نیروگاه خورشیدی هریس که در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار احداث می‌شود، هم اکنون در مرحله انجام مطالعات ژئوتکنیک است و زمینه‌ساز اشتغال صدها نفر از جوانان متخصص و تحصیل کرده را فراهم خواهد کرد.