نائب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی گفت: کیفیت تولیدات صنعت قطعهسازی استان قابل رقابت با نمونههای مشابه خارجی است.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از مهر، رضا پاشائی ظهر دوشنبه در نشست با مدیران عامل شرکتهای سایپا، مگاموتور و سازه گستر خواستار افزایش کیفیت خودروهای تولیدی کشور و کاهش قیمت آنها شد و اظهار داشت: باید به دنبال دستیابی به تکنولوژی ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی باشیم.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی با وجود اینکه واحدهای تولیدی قطعهسازی خودرو در کشور، محصولاتی با کیفیت و استانداردهای بینالمللی ارایه می دهند اما بیشترین ضربه و آسیب را از نظر اقتصادی متحمل شدهاند و امروز وضعیت قطعهسازی خوب نیست و این صنعت در صورت عدم حمایت و توجه مسؤولان آسیب جدی خواهد دید در حالیکه کیفیت تولیدات صنعت قطعهسازی استان هایی مانند آذربایجان شرقی قابل رقابت با نمونههای مشابه خارجی است.
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی بر لزوم تدوین و پیادهسازی طرح تحول صنعت خودروی کشور با محورهای اصلاح ساختار خودروسازان بهمنظور رقابتپذیر کردن آن تأکید کرد و گفت: صادرات محور کردن صنعت خودرو ایران، تقویت تحقیق و توسعه در صنعت خودرو و توسعه حمایت از شرکتهای دانشبنیان، هدایت نقدینگی جاری خودروسازان به زنجیره تأمین و حل معضل قیمتگذاری دستوری خودرو از مهمترین اهداف این طرح است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از تولید کنندگان متوسط و کوچک آذربایجانشرقی هم اکنون درگیر مسائل مالی شدهاند، تصریح کرد: متاسفانه در این مدت گزارشهای متعددی در خانه صنعت و معدن در این باره داشتیم و اکثر شرکتهای بزرگ قطعهسازی استان با مشکلات متعدد مالی مواجه شدهاند.
پاشایی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته اعمال تحریمها، چند برابر شدن نرخ ارز، افزایش شدید قیمت مواد اولیه، تنگنای مالی و کاهش تیراژ تولیدات داخلی ضربههای سنگین به این صنعت وارد کرده، در ماههای اخیر نیز گسترش رکود موجب افزایش بیشتر مشکلات شده است.
وی با بیان اینکه کیفیت تولیدات صنعت قطعهسازی استان قابل رقابت با نمونههای مشابه خارجی است، ادامه داد: جهت گام نهادن به فضای رقابت، نوسازی صنایع، ضرورت توجه به مدیریت، ساختار نیروی انسانی، فناوری و تکنولوژیهای به روز و بازاریابی از اولویت برخوردار است.
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی خاطر نشان شد: از جمله مشکلاتی که صاحبان صنایع و کارخانجات وابسته به انجمن قطعه سازی کشور با آن گریبانگیر هستند، میتوان به مواردی چون، بی ثباتی ارز، بالا بودن نرخ سود بانکی و جرایم شش درصدی وامهای بانکی، عدم پرداخت حق الزحمه تولید به صورت نقدی و فشار مالیاتهای غیر متعارف و غیر منطقی است.

تولید دو میلیون قطعه در آهنگری تراکتور سازی تبریز
سونگون از شعار زدگی تا عمل گرایی
پتروشیمی تبریز وارد فاز عملیاتی تعمیرات اساسی شد؛ اورهال ۳۸ روز با ۳۷۵ هزار نفر-ساعت کار
سرمایهگذاری در منابع انسانی، به ویژه کارگران، مقدمهای بر اقتدار اقتصادی کشور است
مطالبات به حق کارگران و بازنشستگان را در هفته کارگر، بدون رنگ و بوی دولتی، فریاد خواهیم زد
آغاز تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی تبریز از اوایل خرداد ۱۴۰۴
نشست تخصصی روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای
ابراز همدردی مدیرعامل پتروشیمی تبریز با خانوادههای داغدیده حادثه بندر شهید رجایی
تقدیر از اقدامات جهادی پتروشیمی تبریز در شکستن تحریمها و رفع گلوگاههای تولید
پرورش ۲۰ تن ماهی قزل آلا توسط بخش خصوصی در سراب
پتروشیمی تبریز، در اوج افتخار: تندیس بلورین تعالی صنعت پتروشیمی در دستان تبریزیها
آغاز دهه دوم فعالیت شرکت داده تجارت با رویکردارائه خدمات کشوری
درخشش پتروشیمی تبریز در دوران میراشرفی؛ رونمایی از دو محصول جدید ABS به دست معمار صنعت پتروشیمی ایران
همگرایی صنعت و دانشبنیانها؛ پتروشیمی تبریز نیازهای خود را اعلام کرد
کابوس آغاز مدرسه برای تبریزیها
افتتاح اولین مدرسه کیک ایران در شبستر
گره سد شهید مدنی بر اقتصادمنطقه
پشت پرده چرخ خیاطی های میلیاردی
عملکرد موفق در سایه اعتماد به مدیریت بومی
آسفالت خیابانهای تبریز مجذوب آفرود بازان
آلودگی های صنعتی و آغاز مدارس
کاریکاتور میرسلیم از مافیای خودرو تا…+عکس
سراب خرید خودرو
سرد شدن هوا و آلودگی شهرهای صنعتی







