
نمایشگاه “بانوک” که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با هدف حمایت از بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در محل دانشگاه هُنر تبریز در حال برگزاری است بیش از آنکه نشان دهد فرصتی برای ارتقای کسب و کار زنان بوده، نمایشی از رفع تکلیف و رزومهسازی برای مُدیران این اداره کل را تداعی میکند.
نامگذاری نامناسب
در اولین نگاه به پوستر نمایشگاه به نام ” بانوک” بَر میخوریم در حالیکه با آمدن حرف ک به پایان هر اسمی، معنی کوچک به ذهن می آید که برازنده مقام والای زنان حاضر در این نمایشگاه نخواهد بود.
چرا زنان کارآفرین و فعال اقتصادی استان که با تلاش و پشتکار به موفقیت رسیدهاند، باید “کوچک” خطاب شوند؟ تعیین نامی که نهتنها هیچ بار معنایی مثبتی ندارد، بلکه باعث کماهمیت جلوه دادن به زنان شده در حالی که در دنیای امروز، تأکید بر توانمندسازی و اقتدار زنان است.
برگزاری ضعیف پس از سالها سکوت
اداره کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی که سالها در خواب زمستانی بوده و تا به امروز هیچ اقدام موثری برای زنان کارآفرین نکرده چرا با این نمایشگاه میخواهد فعالیت خود را توجیه کند؟ نمایشگاهی که نه برنامهریزی مناسبی داشت، نه تبلیغات گستردهای برای آن انجام شد و نه خروجی مشخصی برای حمایت از زنان دارد آیا صرف برگزاری یک رویداد، بدون زیرساختهای حمایتی، کمکی به اقتصاد زنان میکند؟
رفع تکلیف به جای حمایت واقعی
اگر هدف، توانمندسازی زنان کارآفرین است چرا زیرساختهای حمایتی، تسهیلات مالی و فرصتهای واقعی برای رشد کسبوکارها فراهم نشد؟ آیا زنان فعال اقتصادی استان به یک غرفه در یک نمایشگاه ضعیف نیاز دارند یا به دسترسی به بازارهای بزرگتر، حمایت مالی و تسهیل فرآیندهای قانونی و تجاری؟ به نظر میرسد این نمایشگاه بیش از آنکه کمکی به زنان کند، صرفاً فرصتی برای تکمیل رزومه برخی مدیران و توجیه عملکردشان در پایان کارشان می شود.
مسیر اشتباه، آیندهای نامعلوم
اگر قرار است واقعا به زنان کارآفرین کمک شود، باید رویکردی اساسی و عملی اتخاذ شود، نه برگزاری یک نمایشگاه با نامی تحقیرآمیز و محتوایی بیاثر. حمایت از بانوان باید در قالب برنامههای منسجم، پایدار و هدفمند باشد، نه در قالب یک رویداد کماثر که تنها بهانهای برای ارائه گزارش عملکرد برخی مدیران شود.
نتیجهگیری:
نمایشگاه “بانوک”، نهتنها انتظارات را برآورده نمی کند بلکه نمادی از سوءمدیریت، بیبرنامگی و نگاه سطحی به مسئله توانمندسازی زنان است که اگر مدیران برگزارکننده، واقعاً دغدغه زنان را داشتند بهتر است به جای نمایشهای تبلیغاتی، اقدامات واقعی و مؤثری برای حمایت از زنان کارآفرین انجام دهند.

تولید دو میلیون قطعه در آهنگری تراکتور سازی تبریز
سونگون از شعار زدگی تا عمل گرایی
پتروشیمی تبریز وارد فاز عملیاتی تعمیرات اساسی شد؛ اورهال ۳۸ روز با ۳۷۵ هزار نفر-ساعت کار
سرمایهگذاری در منابع انسانی، به ویژه کارگران، مقدمهای بر اقتدار اقتصادی کشور است
مطالبات به حق کارگران و بازنشستگان را در هفته کارگر، بدون رنگ و بوی دولتی، فریاد خواهیم زد
آغاز تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی تبریز از اوایل خرداد ۱۴۰۴
نشست تخصصی روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای
ابراز همدردی مدیرعامل پتروشیمی تبریز با خانوادههای داغدیده حادثه بندر شهید رجایی
تقدیر از اقدامات جهادی پتروشیمی تبریز در شکستن تحریمها و رفع گلوگاههای تولید
پرورش ۲۰ تن ماهی قزل آلا توسط بخش خصوصی در سراب
پتروشیمی تبریز، در اوج افتخار: تندیس بلورین تعالی صنعت پتروشیمی در دستان تبریزیها
آغاز دهه دوم فعالیت شرکت داده تجارت با رویکردارائه خدمات کشوری
درخشش پتروشیمی تبریز در دوران میراشرفی؛ رونمایی از دو محصول جدید ABS به دست معمار صنعت پتروشیمی ایران
همگرایی صنعت و دانشبنیانها؛ پتروشیمی تبریز نیازهای خود را اعلام کرد
کابوس آغاز مدرسه برای تبریزیها
افتتاح اولین مدرسه کیک ایران در شبستر
گره سد شهید مدنی بر اقتصادمنطقه
پشت پرده چرخ خیاطی های میلیاردی
عملکرد موفق در سایه اعتماد به مدیریت بومی
آسفالت خیابانهای تبریز مجذوب آفرود بازان
آلودگی های صنعتی و آغاز مدارس
کاریکاتور میرسلیم از مافیای خودرو تا…+عکس
سراب خرید خودرو
سرد شدن هوا و آلودگی شهرهای صنعتی







