فتح‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:
ارتقای سهم ارزش افزوده بخش‌های کلان اقتصادی از طریق مولدسازی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: از جمله اولویت‌های برنامه‌ریزی استان ارتقای سهم ارزش افزوده بخش‌های کلان اقتصادی از طریق مولدسازی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تبدیل ظرفیت‌ها و دارایی‌های بالقوه به دارایی‌های بالفعل با رویکرد ارتقای سهم ارزش افزوده بخش‌های کلان اقتصادی استان از کل ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش بخشی از برنامه های عملیاتی و تحولی دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ است.
وی وجود نزدیک به ۳۰۰ معدن راکد و غیرفعال، واحدهای صنعتی و تولیدی با ظرفیت پایین تولید، وجود اراضی کشاورزی قابل کشت در حریم رود ارس به طول ۲۳۵ کیلومتر و بخصوص اراضی پایین و بالادست سدها را از جمله چالش‌های اقتصادی و صنعتی استان اعلام کرد.
فتح‌زاده همچنین به مسائلی مثل پایین بودن سهم سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر گردشگری طبیعت، پایین بودن سهم بخش های مختلف در تکمیل زنجیره ارزش و برند سازی محصولات تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: رفع این مسائل نیازمند بازنگری در نوع برنامه‌ریزی‌ها از جمله تبدیل دارایی های بالقوه به دارایی های بالفعل است.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی
🆔 @mporgazsh
🌐 https://azsharghi.mporg.ir/