رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بر لزوم نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون در استان آذربایجان شرقی تاکید نمود.
به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، اکبر فتحی در جلسه مشترک هماهنگی جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی سال ۹۷ که با رویکرد حمایت از کالای ایرانی بین سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی و شرکت تراکتورسازی ایران – تبریز در محل این شرکت برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود بایستی در راستای افزایش بهره وری در امر تولید نسبت به بازسازی و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی اقدام و ضریب مکانیزاسیون افزایش یابد افزود: علیرغم کسب رتبه سوم آذربایجان شرقی در جذب تراکتور ، وضعیت مطلوب نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه ارتقای افزایش ضریب مکانیزاسیون در بهبود عملکرد و راندمان تولید نقش بسزایی دارد گفت: در بخش کشاورزی لازم است ادوات و ماشین آلات فرسوده از رده خارج شوند و در راستای افزایش بهره وری و اقتصادی نمودن تولید لازم است ضریب مکانیزاسیون افزایش یابد.

فتحی با بیان این که ۵۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان از خط اعتباری شماره ۶، سهمیه استانی بخش مکانیزاسیون در سال‌جاری است، عنوان کرد: هدف از تشکیل این جلسه جذب سریع این اعتبار و رفع موانع موجود می‌باشد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در ادامه جلسه ابراز داشت: در سال‌های اخیر با تلاش‌های انجام گرفته سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی و شرکت تراکتورسازی، ضریب مکانیزاسیون استان پیشرفت قابل توجهی کرده است.

ابوالفتح ابراهیمی با اشاره به اینکه وجود افراد با تجربه و کاربلد و متعهد، باعث افزایش ضریب مکانیزاسیون در استان شده است، افزود: در تهیه و تامین قطعات و تولید آن بیش از ۹۰ درصد به خودکفائی رسیده و سعی داریم تا ۱۰ درصد وابستگی به واردات را نیز مرتفع نمائیم.

وی ادامه داد: صنعت تراکتورسازی از پویاترین صنایع کشور است و همچنان با پویائی به کار خود ادامه می‌دهد، فروش محصولات تراکتورسازی مهم ترین عامل ادامه تولید آن است.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز با بیان این مطلب که تراکتورسازی و صنایع وابسته، ۲۰۰ هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نموده است، اظهار کرد: تراکتورسازی ایران در سال گذشته یکی از ده شرکت صادر کننده نمونه کشوری بود.

وی توضیح داد: با وجود رقابت‌های جهانی، تراکتورسازی حضور فعال در عرصه جهانی دارد و باید در راستای حمایت از کالای ایرانی از واردات تراکتورهای خارجی جلوگیری کرد.

منبع: آناج