
«شرکت صنعت خودرو آذربایجان» بزرگترین کارخانه تولید کننده خودروهای سواری در شمال غرب ایران است که سالانه ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروهای سواری را داراست.
به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، استاندار آذربایجانشرقی در صدر هیاتی متشکل از مدیران صنعتی و اقتصادی استان در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اولین روزهای آخرین ماه سال ۱۳۹۶ از بزرگترین و مجهزترین سایت خودروسازی « گروه صنعت خودرو آذربایجان» در محور صنعتی تبریز- آذرشهر بازدید کرد.
مجید خدابخش در ابتدای این برنامه کاری در بازدید از خطوط تولید خودروی سواری MG در شرکت صنعت خودرو آذربایجان توانمندیهای این مجموعه خودروسازی را ستوده و افزایش تیراژ محصولات تولیدی آن را خواستار شد.
استاندار آذربایجانشرقی در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه تبریز باید به عنوان قطب سوم خودروسازی در کشور مطرح باشد و تولید برندهای اروپایی را در خود جا دهد چرا که در این صنعت، سازندگان خوبی در استان داریم، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکیل انجمن مشترک (کنسرسیوم) خودروسازی در استان موافقت کرده و در صورت تحقق این امر، تحول بزرگی در ارتقای صنایع مرتبط و ایجاد اشتغال برای جوانان ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: واحدهای خودروساز استان در کنار افزایش ظرفیت تولید، باید تنوع تولیدات خود را هم افزایش دهند تا بتوانیم حمایتهای لازم را از این صنعت جذب کنیم.
در این جلسه حسین نقدی، سرمایهگذار شرکت صنعت خودرو آذربایجان با تاکید بر اینکه برند (ام جی) طبق قرارداد، مختص آذربایجان است و نباید به سایر استانها داده شود، گفت: مجوز تولید انبوه این خودرو برای شرکت صنعت خودرو آذربایجان جدیدا صادر شده است و تولید روزانه ۲۰ دستگاه خودرو سواری (ام جی) شروع شده است که طبق برنامه بعد از تعطیلات عید با افزایش تیراژ تولید، روزانه ۴۰ دستگاه تولید و به تدریج تیراژ تولید را افزایش خواهیم داد.
سالانه ۱۰ هزار خودرو تولید خواهیم کرد
نقدی با تاکید بر اینکه طبق قرارداد ۱۰ ساله با شرکت « سایک » از برنامه عقب نیستیم و سالانه ۱۰هزار خودرو را تولید خواهیم کرد، گفت: برنامه ما برای تولید این خودرو جدی است و همه بسترهای لازم فراهم شده است،از این جهت حمایتهای مسوولان استانی و کشوری و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه این شرکت را در آذربایجان موجب میشود.
وی از ایجاد ۵۳ شبکه فروش و نمایندگی در سطح کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۴۷۰ دستگاه تولید و به بازار عرضه شده است و پیش فروش آن آغاز شده که برای پاسخگویی به مشتریان حتی روزهای تعطیل هم تولید با کیفیت این خودرو پرطرفدار ادامه دارد.
نقدی در این بازدید در نشست با استاندار و مدیران صنعتی و اقتصادی عضو «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجانشرقی» ابراز نگرانی کرد که شرکت خودروسازی «فردا» با ایجاد مانع برای این تولیدی تازه تاسیس، در صدد است با دریافت مجوز از وزارت صنعت، تولید (ام جی) را در «سمنان» آغاز کند که این اتفاق یعنی تلاش برای به تعطیلی کشاندن این واحد بزرگ تولیدی در «آذربایجان» و چوب لای چرخ گذاشتن آن در صحنه رقابتی.
برند خودرو MG حق آذربایجان است
مدیرعامل صنعت خودرو آذربایجان با ابراز نگرانی از دو شقه کردن قرارداد تولید خودرو (ام جی) مابین «آذربایجان» و «سمنان» اضافه کرد: این برند خودرویی و حق آذربایجان است و مسوولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قطعا به حفظ این برند و تقویت تولید آن در آذربایجان حساس بوده و نمیگذارند عدهای سودجو و تمامیتخواه این حق و آرزوی دیرینه مردم آذربایجان که اینک به نتیجه رسیده و با آغاز تولید خودرو، ۵۱۷ نفر در آن مشغول به کار شده است را ضایع کنند.
صنعت خودرو آذربایجان
شرکت گروه صنعت خودرو آذربایجان که با همکاری کمپانی سایک اقدام به تولید خودروهای سواری MG برای اولین بار در ایران کرده است، بزرگترین کارخانه تولیدکننده خودروهای سواری در شمالغرب ایران است. این کارخانه عظیم صنعتی در کیلومتر ۳۰ جاده تبریز- آذرشهر که محور صنعتی منطقه آذربایجان به شمار میرود، واقع شده است که سالانه خطوط آن ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروهای سواری را داراست.
گزارش فارس میافزاید، این مجموعه عظیم صنعتی با مساحت تقریبی ۴۵۰ هزار متر مربع بزرگترین واحد تولید خودرو در شمالغرب ایران است که امکان تولید کلیه خودروهای سواری تایپ B وC در این مجموعه میسر خواهد بود.
براساس این گزارش، گروه صنعت خودرو آذربایجان به جهت تولید محصولات “ام جی” در ایران اقدام به تاسیس شرکت سرمایهگذاری مشترک با شرکت “سایک موتور”چین (هفتمین گروه خودروسازی بزرگ جهان ) به نام شرکت “ام جی” پارس موتور کرده است.
در این کارخانه که ۵۱۷ نفر در خط تولید آن مشغول به کار هستند، این شرکت توانسته است ۲۲ درصد قطعات محصولات تولیدی خود را بومیسازی کند، بر این اساس در فاز اول ۲۰ درصد قطعات و در فاز دوم تا ۷۰ درصد قطعات در داخل کشور تولید خواهد شد.
شرکت “سایک” در سال ۱۹۰۱ میلادی با مشارکت شرکت چینی و انگلیسی در چین تاسیس شده است که بزرگترین گروه خودروسازی در چین و هفتمین خودروساز دنیا است.
منبع: فارس
    
			تولید دو میلیون قطعه در آهنگری تراکتور سازی تبریز
			سونگون از شعار زدگی تا عمل گرایی
			پتروشیمی تبریز وارد فاز عملیاتی تعمیرات اساسی شد؛ اورهال ۳۸ روز با ۳۷۵ هزار نفر-ساعت کار
			سرمایهگذاری در منابع انسانی، به ویژه کارگران، مقدمهای بر اقتدار اقتصادی کشور است
			مطالبات به حق کارگران و بازنشستگان را در هفته کارگر، بدون رنگ و بوی دولتی، فریاد خواهیم زد
			آغاز تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی تبریز از اوایل خرداد ۱۴۰۴
			نشست تخصصی روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای
			ابراز همدردی مدیرعامل پتروشیمی تبریز با خانوادههای داغدیده حادثه بندر شهید رجایی
			تقدیر از اقدامات جهادی پتروشیمی تبریز در شکستن تحریمها و رفع گلوگاههای تولید
			پرورش ۲۰ تن ماهی قزل آلا توسط بخش خصوصی در سراب
			پتروشیمی تبریز، در اوج افتخار: تندیس بلورین تعالی صنعت پتروشیمی در دستان تبریزیها
			
			آغاز دهه دوم فعالیت شرکت داده تجارت  با رویکردارائه خدمات کشوری
			درخشش پتروشیمی تبریز در دوران میراشرفی؛ رونمایی از دو محصول جدید ABS به دست معمار صنعت پتروشیمی ایران
			همگرایی صنعت و دانشبنیانها؛ پتروشیمی تبریز نیازهای خود را اعلام کرد
			کابوس آغاز مدرسه برای تبریزیها
			افتتاح اولین مدرسه کیک ایران در شبستر
			گره سد شهید مدنی بر اقتصادمنطقه
			پشت پرده چرخ خیاطی های میلیاردی
			عملکرد موفق در سایه اعتماد به مدیریت بومی
			آسفالت خیابانهای تبریز مجذوب آفرود بازان
			آلودگی های صنعتی و آغاز مدارس
			کاریکاتور میرسلیم از مافیای خودرو تا…+عکس
			سراب خرید خودرو
			سرد شدن هوا و آلودگی شهرهای صنعتی







