موسسه خیریه حسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع)تبریزیکی از قدیمی ترین موسسات خیریه تبریز است که از ۷۰سال قبل در قالب هیئت حسینی فعالیت کرده و از ۲۰ سال گذشته به صورت رسمی و مجوز دار فعالیت کرده است.وثاقی،عضو هیئت مدیره این موسسه در گفتگو با چالش روز به تشریح ابعاد بیشتری از فعالیت این موسسه پرداخته است.

۱-مختصری از تاریخچه و آغاز به کار موسسه را بیان کنید؟

در سال ۱۳۲۸ و پس از تاسیس هیئت موسی بن جعفر علیه السلام تبریز،بزرگان هیئت و در راس آنان مرحوم حاج اسماعیل وثاقی باهر از همان اوایل در امورات خیریه متعددی با کمک بازاریان و خیرین و عزاداران حسینی به کمک نیازمندان واقعی میشتافتند.با گذر زمان در سال ۱۳۸۰موسسه خیریه ای بنام حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام تبریز و با اخذ مجوز به شماره ثبتی ۹۲۳ به ثبت رسیده و تاسیس گردید.

۲-اقدامات انجام شده از زمان آغاز فعالیت تاکنون را بیان نمائید؟

از همان سال تاسیس این موسسه در ماه مبارک رمضان آذوقه هایی تهیه و بین اقشار نیازمند توزیع می نمود تا آن جایی که  رمضان سال گذشته بیش از هزار بسته آذوقه کامل تهیه و توزیع نمود.

۳-برنامه های سال جاری چه بوده است و برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

برای سال جاری این موسسه در نظر دارد طبق سنوات گذشته آذوقه برای ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع نماید البته با استعانت از درگاه خداوند حکیم و توانا ناگفته نماند موسسه همه ساله تعدادی از عزیزان که   به زیارت امام رضا علیه السلام مشرف نشده‌اند به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می نماید و در آنجا در حسینیه حضرت موسی بن جعفر علیه السلام تبریز اسکان رایگان   می‌دهد.درآینده نیز سعی داریم با ادامه ی همین روند به فعالیت خود ادامه بدهیم.

۴-برای انجام امور خیریه چه مشکلاتی پیش رو دارید و برای توسعه فعالیت هایتان از مردم و مسئولین چه انتظاراتی داشته و چه پیشنهاداتی را ارائه می نمائید؟

حمایتی که مسئولان می‌توانند از خیریه ها بکنند اولاً حمایت معنوی باشد ثانیاً در اقلامی که می توانند به صورت دولتی یا تعاونی در اختیار این موسسه ها بگذارند تا این موسسه‌ها بتوانند بیشتر در خدمت هم وطنان عزیز باشند.

شماره کارت موسسه ۵۱۷۸ ۷۷۷۸ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴