رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود کارخانه‌ها و زیرساخت‌های تولید اتوبوس درون شهری در استان، بر ضرورت ورود جدی صنعتگران به این عرصه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی‌سازی برنامه‌های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت، اظهار کرد: دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی تکلیف برنامه ششم توسعه بود که عملکرد اقتصادی کشور نشان می‌دهد این میزان رشد تحقق نیافته است.
وی افزود: در مقطع کنونی دولت اصلی ترین اولویت خود را روی تحقق رشد اقتصادی متمرکز کرده؛ بر این اساس لازم است تمام منابع و ظرفیت‌های استان در جهت توسعه صادرات، ارتقاء بهره‌وری، جذب سرمایه‎گذاری و در نهایت دستیابی به رشد اقتصادی مورد انتظار ساماندهی شود.
بهبودی بر لزوم تکمیل زنجیره تامین صنایع اولویت‌دار استان از جمله ساخت ماشین‌آلات، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کیف و کفش، تاکید و تصریح کرد: با تکمیل زنجیره ارزش و تامین این صنایع می‌توان زمینه توانمندسازی و رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی استان را ارتقاء بخشید.
این اقتصاددان همچنین استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان به عنوان پارک لجستیک را برای تحقق رشد اقتصادی مورد انتظار ضروری برشمرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: جایگاه صنعتی استان در کشور هرچند قابل قبول است، ولی باید برای ارتقاء این جایگاه برنامه‌ریزی‌های موثرتری صورت گیرد.
وی با انتقاد از رشد شتابان صنایع فولادی در استان، گفت: با روندی که پیش می‌رود آذربایجان‌شرقی تبدیل به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور شده است که برای این مسئله نیز باید چاره‌اندیشی‌های لازم صورت گیرد.