مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خواستار همراهی مسئولان در توسعه کتابخانه های استان شده و بر تسویه بدهی شهرداریها به کتابخانه ها تاکید کرد.
اسد بابایی امروز در نشست خبری  از شهرداران استان خواست تا پایان آذرماه تمام بدهی خود شامل نیم‌درصد از درآمدهای شهرداریها را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستانها واریز کنند.

 

وی با اشاره به برنامه های متنوع هفته کتاب  افزود:یکهزار متر مربع به فضای کتابخانه‌های عمومی استان افزوده می‌شود که ۸۰۰ متر آن در تبریز و ۲۰۰ متر آن در یامچی قرار دارد.

وی ادامه داد:۱۱۵ کتابخانه عمومی نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان فعال است و تلاش می‌کنیم تا تمام روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با کمک خیران صاحب کتابخانه شود.

وی با بیان اینکه توسعه کتابخانه ها در شهرهای فاقد کتابخانه کافی با جدیت دنبال می شود بیان کرد: تکمیل و تجهیز دومین کتابخانه شهر جدید سهند با سه هزار مترمربع و تسریع در کارهای ساختمانی کتابخانه مراغه هم با پنج هزار مترمربع مساحت در همین راستا قرار دارد.

«بابایی» با اشاره به وجود بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تعداد کتاب‌های موجود در مخزن کتابخانه‌های عمومی استان را به میزانی برسانیم که به ازای هر نفر در استان حداقل یک جلد کتاب وجود داشته باشد.

وی به تجهیز تمام کتابخانه‌های استان به اینترنت پرسرعت بی‌سیم نیز اشاره کرد و ادامه داد: در پویش نذر کتاب در سطح استان ۲۰ هزار جلد کتاب اهدا شد که ملکان در رتبه اول و هشترود در رتبه ۲۰ قرار داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی یادآور شد:چهارمین مینی‌بوس کتابخانه‌ سیار هم به‌زودی در شبستر راه‌اندازی خواهد شد و ترویج روزافزون کتاب و کتابخوانی نیز با اجرای طرح‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.