مردم تبریز شایسته اولین ها هستند

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: شهر تبریز شاهد فعالیت دو فروشگاه نسل جدید می باشد که در کل کشور به جز تهران جزو اولین ها شمرده می شود و فروشگاه نسل سوم نیز سال آتی احداث می شود.

فرشید‌ گل‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازگشایی فروشگاه نسل جدید رفاه در تبریز با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰  فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در سراسر کشور فعال است، اظهار داشت: از این تعداد ۶ فروشگاه در استان آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند.

وی از بازگشایی فروشگاه‌های نسل جدید رفاه در کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۱۲  فروشگاه نسل جدید در کشور بازگشایی شده که دو مورد آن در تبریز قرار دارد.

گل‌‌زاده گفت : در سال آینده ۴۰ فروشگاه دیگر رفاه نیز به نسل جدید فروشگاه­‎های زنجیره‌ای رفاه اضافه می­‎شوند.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه تصریح کرد: در فروشگاه‌های نسل جدید رفاه  بازار خرده فروشی، فروشگاه‌ها با توجه به خواسته‌های کلیدی مشتریان از یک خرده فروشی از جمله «دسترسی، اطمینان، کیفیت، ارزانی و انتخاب» تعریف شده و در سه شکل «رفاه اکسپرس، رفاه مارکت و رفاه اکسترا» شکل گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: ویژگی بخش نخست، دسترسی آسان مشتریان به کالاست؛ در شکل دوم به دلیل تنوع بیشتر، مشتری حق انتخاب گسترده‌تری پیدا می‌کند و می‌تواند علاوه بر کالاهای سوپرمارکتی، مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات، گوشت و نان سبوس‌دار، لبنیات محلی و غذای آماده را نیز تهیه کند.

گل‌زاده تصریح کرد: در شکل «رفاه اکسترا»، تنوع محصولات فراتر از مواد خوراکی و مصرفی روزمره است و مشتریان می‌توانند زیر یک سقف، بیشتر کالاهای مورد نیاز خود مانند پوشاک، لوازم خانگی، لوازم اداری و سایر نیازهای خود را تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه­‎های زنجیره­‌ای رفاه در سال گذشته نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

گل‌زاده افزود: این شرکت هم اکنون با حدود سه هزار شرکت تولیدی و تأمین­ کننده محصولات همکاری دارد و نزدیک به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در فروشگاه‎­های زنجیره­‎ای رفاه مشغول به کار هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: از آنجائی که یکی از اصلی‌ترین اهداف ما تقویت تولید داخلی است، هم اکنون در این مجموعه، حدود ۹۰ درصد کالاهای عرضه شده داخلی هستند. باید توجه داشت در صورتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور تقویت شوند هزینه لجستیک ملی کاهش می­‎یابد و این به نفع اقتصاد کشور و مصرف‌کنندگان داخلی است.

گل‌زاده ادامه داد: زمانی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در سراسر کشور در راستای تقویت برندهای داخلی تلاش کنند و مشوقی برای تولیدکنندگان داخلی باشند به طور قطع شاهد بالندگی تولید داخلی خواهیم بود و کمک زیادی به اقتصاد کشور و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان اینکه رفاه برند ملی است و کمک به کالاهای ایرانی محسوب می‌شود، گفت:در نسل جدید فروشگاه های زنجیره ای، چگونگی تامین کالا تغییر کرده است و کالاهای نامرغوب از مجموعه کالاهای قابل عرضه خارج کرده‌ایم؛ علاوه بر این، کنترل کیفی سختی روی کالاهایی قابل عرضه اعمال می کنیم.

گل‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تورم را نباید به منزله افزایش فروش بنگاه های اقتصادی منظور کنیم، اظهار داشت: رقابت در خرده‌فروشی در وهله اول به سود مردم بعد به سود بنگاه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه کپی‌برداری صرف از مدل‌‌های خارجی نتیجه نمی‌دهد، گفت: خرده فروشی نبض اقتصادی بوده و شرکت های این صنعت اقتصادی ویترین آن هستند.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از فعالیت برخی شرکت‌های خرده فروشی که نه دمعالیت می‌دهند و محل فروش کالاهای قاچاق شده‌اند، تصریح کرد: برخی ارزان‌فروشی بی‌کیفیت  صنعت خرده‌فروشی را با مشکل مواجه کرده و موجب سلب اطمینان مردم می‌شود.

گل‌زاده با بیان اینکه مردم تا پایان سال ۹۶ مردم رفاه را با کیفیت و قیمت پایین خواهند دید، افزود:نیاز است برخی سازمان‌ها از تصدی‌گری‌های بی‌مورد در بخش عرضه کالاها خودداری کنند، متأسفانه در حال حاضر برخی فروشگاه‌ها بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به توزیع اقلام مورد نیاز مردم می‌کنند که هم از لحاظ حرفه‌ای و هم از لحاظ بهداشتی مشکل‌ساز است.

وی از فراهم شدن زیرساخت‌های فروش الکترونیکی در فروشگاه‌های رفاه خبر داد و گفت: برای خدمات‌دهی مناسب به مشتریان، دوره‌های آموزشی متنوع و مستمر در برنامه کاری شرکت قرار دارد.