اعتراف آقای رئیس

بسیاری از مصوبات ستاد رفع موانع تولید به دلیل مغایر بودن با برخی از دستورالعمل های دستگاه های اجرایی اجرا نمی شود.

صابر پرنیان در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری رسانه ملی افزود: با اجرای طرح عادلانه سازی یارانه ها واحدهای صنعتی به ویژه صنایع مواد غذایی به دلیل افزایش قیمت در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده اند چرا که قیمت بسیاری از اقلام مورد نیاز واحدهای صنایع غذایی تا چهار برابر افزایش یافته است.
وی با بیان این که با بررسی هایی که انجام شده است واحدهای صنعتی برای افزایش ظرفیت تولید، نیاز به ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دارند تاکید کرد: سیستم مالی و پولی کشور باید از بخش تولید حمایت بیشتری کند.
پرنیان با بیان این که ۲۴۰ مورد مشکل در حوزه صنعت استان شناسایی شده است، ادامه داد: مشکل اصلی واحدهای صنعتی استان در حال حاضر تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و ورود ماشین آلات صنعتی برای به روزرسانی تولیدات و افزایش کیفیت محصولات است.
وی همچنین گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان در بخش صنعت اختصاص ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که پیگیر تخصیص این اعتبار هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر لزوم افزایش اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان اصلی ترین محل رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی در استان تاکید و خاطرنشان کرد: بسیاری از مصوبات در جلسات استانی این ستاد تصویب می شود ولی به دلیل مغایر بودن با برخی از دستورالعمل های دستگاه های اجرایی اجرا نمی شود.