موسات خیریه محله محور در صورت حمایت عملی مسئولان و مردم می توانند موفقتر عمل کنند.

موسسه خیریه شهدای کربلا تبریز از جمله موسسات محله محور است که در منطقه قدیمی نوبر تبریز فعال بوده است.

موسوی،عضو هیئت مدیره این موسسه خیریه در گفتگو با چالش روز به بیان برنامه های این موسسه پرداخته است.

۱-مختصری از تاریخچه و آغاز به کار موسسه بگوئید؟

موسسه خیریه شهدای کربلا تبریز نشات گرفته از هیئت شهدای کربلای محله نوبر تبریز می باشد که در اول شهریور ماه سال ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۵۷۰ بطور رسمی فعالیت خود را با هدف تامین زندگی افراد بی بضاعت  ، تامین هزینه پرداخت درمان نیازمندان ، تهیه جهیزیه خانواده های نیازمندان و آزادی زندانیان مالی و آبرومند و غیره آغاز کرد.

۲-اقدامات انجام شده از زمان آغاز فعالیت را تاکنون بصورت آماری بیان کنید؟

   اقدام هایی که از اول تاسیس تا کنون انجام شده عبارتند از اهدا جهیزیه ، ماهانه واریز وجوه نقدی به حساب مستمری بگیران تحت پوشش و توزیع مواد غذایی به هرکدام از مستمری بگیران در هر دو ماه برنج ده کیلویی ، روغن ،  گوشت گوسفند یا مرغ ، ماکارونی ، نان لواش خشک ماشینی و …… داده می شود ، پرداخت هزینه درمان ، پرداخت هزینه انشعابات ، هزینه تعمیرات مسکن ، پرداخت هزینه تحصیل و پخش لوازم نوشت افزار ، تامین کفش و پوشاک بعضی از محصلین بی بضاعت ، تامین لوازم خانگی به بعضی از مستحقین ،  دادن لباس به افرادی که توان مالی ندارند در طول سال و علاوه بر موارد با دادن مواد غذایی و پوشاک و تنقلات و …در مناسبت های مختلف سال.

۳-برنامه ها ی سال جاری چه بوده است و برای سال آینده چه برنام هایی دارید؟

  امسال هم مثل برنامه ریزی بر اساس روال سالهای گذشته علاوه بر  کارهای سالهای قبل لوازم بهداشتی ، شوینده ، ماسک و غیره  و حتی بسته های معیشتی به مستمری بگیران تا حالا تحویل داده شده است.  با  توجه به تورم شدید جامعه و عدم همکاری اداره بازرگانی و …. فعلا برنامه خاصی برای سال آینده نداریم و در حد توان مالی بر اساس برنامه های روتین خود را ادامه خواهیم داد.

۵-انتظار و درخواست شما از مسئولین و مردم برای توسعه فعالیت هایتان چیست؟

   انتظار ما از مسئولین واز خیرین محترم این است که دست ما را از مالی و جنسی گرفته تا جزئی از مشکلات افرادی که توان مالی جهت ادامه زندگی ندارند بگیرند لازم به توضیح می باشد کلیه اعضای خیریه که در این موسسه مشغول فعالیت می باشند بدون چشم داشت مالی ودریافت هزینه و حقوق به کار خود ادامه می دهند.

۶-برای انجام امور خیریه چه مشکلاتی پیش رو دارید،و چه پیشنهادهایی را ارائه مینمائید؟

  برای پیشبرد اهداف خیریه مشکل تهیه اقلام به قیمت مصوب داریم که از مسئولین خواهشمندیم اقلام مایحتاج خیریه را از قبیل برنج خارجی، روغن، قند وشکر و …به قیمت مصوب دولتی در اختیار ما قرار دهند تا دستمان در جهت اجرای اهدافمان باز بوده و دعای خیر افراد نیازمند جامعه بدرقه راهمان باشد.

شماره کارت

۷۹۸۹ ۴۴۰۱ ۱۰۷۰ ۵۸۹۲