رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی با داشتن ۳۰ نهالستان و تولید دو میلیون و اصله نهال رتبه اول کشور را در تولید نهال شناسه دار و عنوان برتر را به لحاظ کیفیت نظارت بر تولید نهال دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مهندس اکبر فتحی در حاشیه بازدید از نهالستان قیزیل گل قاضی جهان در شهرستان آذرشهر در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت نهالستان های مجاز استان گفت: در حال حاضر ۳۰ نهالستان در استان در حال فعالیت هستند که باید بگوییم استان آذربایجان شرقی قطب تولید نهال شناسه دار در کشور می باشد.
وی تعداد کل نهال تولید شده در استان را دو میلیون و ۴۵۰۰ اصله عنوان کرده و افزود: مصرف داخلی استان ۵۰۰ هزار اصله نهال بوده که که مابقی به استانهای دیگر و کشورهای همجوار صادر شده است که در سال ۹۹ تعداد ۵۰ هزار اصله نهال به دو کشور ارمنستان و گرحستان صادر شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان آذرشهر رتبه اول تولید نهال را در بین ۱۰ شهرستان تولید کننده نهال استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است گفت: یکی از این نهالستانهای موفق شهرستان آذرشهر ، نهالستان قیزیل گل قاضی جهان می باشد که علاوه بر تولید نهال، در زمینه تحقیقات و جمع آوری گونه های دارای صفات مرغوب نیز فعالیت داشته وکارهای خوبی در این زمینه و تولید نهال مرغوب انجام می دهد.
وی با بیان اینکه تولید نهال به صورت قراردادی توسط نهالستان قیزیل گل قاضیجهان صورت می گیرد امری که هم اکنون به عنوان یکی از برنامه های وزارت جهادکشاورزی دنبال می شود ادامه داد: بدین ترتیب که با خریداران نهال قرارداد خرید محصولات تولیدی این نهالها را نیز منعقد می کنند که در نوع خود کم نظیر است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در کنار این نهالستان خوشبختانه یک کارگاه کوچک فرآوری محصولات باغی هسته دار را نیز راه اندازی کرده اند افزود: امروز در این دیدار رئیس منطقه ای صندوق کارآفرینی امید و رئیس استانی این صندوق نیز حضور داشتند ان شاءالله با تفاهم انجام شده از این نوع فعالیتها حمایتهای تسهیلاتی لازم انجام خواهد شد .

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان