به گفته مسئولان وزارت علوم ارتباط بین دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و صنایع  در سامانه نان مورد توجه قرار گرفته است. درواقع صنایع نیازهای خود را در این سامانه مطرح می‌کنند و براساس آن توسعه فناوری جهت‌دهی می‌شود. این سامانه به نوعی برقرار کننده ارتباط بین صنعت و فناوری است.

به گزارش صنعت خبرلری براساس تصمیم و برنامه‌ریزی وزارت علوم و به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سامانه نان در حال آماده‌سازی است، گفت: در این سامانه ایده‌ها و نیازهای صنعتی کشور عرضه می‌شود و مردم می‌توانند نیازها و ایده‌های خود را به گوش افراد مربوطه برسانند.

 هدف اصلی سامانه نان جهت‌دهی پژوهش‌های دانشگاهی، پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری براساس نیازهای اعلام شده است. از دیگر اهداف این سامانه شکل‌گیری فعالیت‌های پژوهشی و فناوری براساس نیازهای کشور، هدفمند کردن نیازهای کشور و توسعه فناوری مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است.

ارتباط بین دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و صنایع نیز در سامانه نان مورد توجه قرار گرفته است؛ درواقع صنایع نیازهای خود را در این سامانه مطرح می‌کنند و براساس آن توسعه فناوری جهت‌دهی می‌شود. این سامانه به نوعی برقرار کننده ارتباط بین صنعت و فناوری است.

البته درحال‌حاضر تنها راه‌اندازی اولیه این سامانه صورت گرفته، اما تعدادی از نیازها مطرح شده است؛ اگر بتوانیم نیازهای واقعی و اصلی صنایع را که نیازمند هزینه و فناوری کلیدی است، توسط پارک‌های فناوری، مراکز رشد، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به موضوعات پژوهشی و فناوری تبدیل کنیم، توانسته‌ایم این مطالعات را به درستی انجام دهیم.

دانشجویانی که در این راستا پایان‌نامه و رساله خود را هدفمند با نیاز صنعتی مطرح کنند، مطمئناً پس از فارغ‌التحصیلی تجربه بسیار خوبی برای کار در آن صنعت به دست می‌آورند.