معاون وزیر صنعت گفت: در صنعت دفاعی توانستهایم موفق عمل کنیم، چون اولاً نیاز ملی بوده وثانیاً افرادی همچون شهید تهرانی مقدم بهروی کار متمرکز شدند و در ثباتی مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو همینگونه عمل کنیم موفق میشویم.
به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از تسنیم، منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایدرو با اشاره به اینکه طی دهههای گذشته دولتها همواره تلاش کردهاند تا استراتژی صنعتی تدوین و توسعه صنعتی را در دستور کار قرار دهند، گفت: در زمان آغاز مسئولیت بنده در ایدرو بعد از بررسی تمامی استراتژیهای صنعتی ۵ حوزه نفت، خودرو، حملونقل، صنایع نوین و پیشرفته و تربیت نیرو در اولویت سیاستها قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برنامه ایدرو حرکت بر اساس همین اولویتها است، به پردیس خودرو گفت: تلاش ما این است که با توجه به امکانات مالی، نیروی انسانی در این راه٬ تولید داخلی را رونق و توانمند سازیم.
معظمی در پاسخ به این سؤال که “چرا علیرغم صرف هزینههای مختلف در صنعت خودروسازی ولی نتوانستهایم، خودروساز شویم؟”، اظهار داشت: اینکه خودروسازی طی دهههای گذشته اولویت در صنعت بوده است٬ اشتباه عمل نکردهایم. ولی اگر از همان روز اول در صنعت خودرو بهروی بخش تحقیق و توسعه و طراحی تمرکز میکردیم امروز میتوانستیم همچون خودروسازهای بزرگ دنیا خودروساز باشیم.
وی در تبیین علت عقبافتادگی در صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد: یکی از اصلیترین علل٬ عدم ثبات مدیریتی در صنعت خودروسازی است. از آنجا که علیرغم همه تلاشها٬ استراتژی صنعتی اجماعشدهای تدوین نشده است، لذا با تغییر دولتها و مدیران سیاستها نیز تغییر پیدا کرده است.
معظمی با مقایسه صنعت خودرو با صنایع دفاعی گفت: در صنعت دفاعی توانستهایم موفق عمل کنیم، چرا که اولاً نیاز ملی بوده و ثانیاً افرادی همچون شهید تهرانی مقدمها بهروی کار متمرکز شدند و در چارچوب یک ثبات مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو نیز همین گونه عمل کنیم موفق خواهیم شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابزار خرسندی نسبت به نگاه وزیر محترم صنعت تصریح کرد: جای بسیار خوشحالی و امیدواری است که فردی مانند آقای شریعتمداری بهروی تدوین استراتژی صنعتی مدون تأکید دارند و بهدنبال این هستند که سمت و سوی صنعت خودروسازی را مشخص کنند.