احمد وحیدی در دهمین نمایشگاه علم و فناوری ربع رشیدی در شهر تبریز که با حضور نخبگان و نوآوران علمی برگزار شد، افزود: مسیر رشد و پیشرفت همه جانبه کشور در رسیدن به افق‌های علمی و توسعه فناوری‌های دانش بنیانی است.

وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران با طراحی توطئه‌های مختلف به دنبال مقابله با توسعه علمی و فناروی در کشور هستند، گفت: جوانان ایرانی در میدان‌های علمی حضور فعالانه و قوی دارند.

وزیر کشور ادامه داد: جبهه اصلی، مبارزه در عرصه علم است و خوشبختانه دستاوردهای خوبی از جمله پرتاب ماهواره و پیشرفت در سایر حوزه‌ها در کشور داشته ایم که همین دستاوردها باعث کینه دشمن شده است.

وحیدی اضافه کرد: ملت ایران برای عزت و سربلندی کشور همواره تلاش می‌کند و هرگز دشمن نخواهد توانست در اراده پولادین مردم ایران خلل ایجاد کند.

وی با تصریح این امر که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ندا دهنده آزادی، سربلندی، عدم تسلیم و رشد و بالندگی کشور است؛ گفت: وجود پر برکت رهبری عزیز انقلاب اسلامی مخل برنامه‌های توطئه آمیز دشمن است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه ملت ایران همواره واقعیت را درک می‌کنند، اظهار کرد: دشمن با حرکت‌های انفعالی به دنبال مقابله با مسیر پیشرفت کشور است که البته مثل همیشه با شکست و ناکامی مواجه شده است.

وحیدی با بیان اینکه بایستی برای رشد علمی و دانش و فناوری در کشور تلاش کنیم، افزود: مبارزه با دشمن در قالب همین فعالیت‌های دانش بنیان و دست یافتن جوانان به بالاترین مراتب علم و فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه خود دانستم در این جمع فرهیخته حضور یابم و از اندیشمندان و فعالان علمی استان آذربایجان شرقی تقدیر و تشکر کنم.

وزیر کشور افزود: با این ظرفیت علمی باید درحوزه بهره وری و فعال کردن هر چه بیشتر ظرفیت‌های تولیدی استان بیش از گذشته اهتمام داشت.

وحیدی همچنین گفت: استاندار آذربایحان شرقی با راه اندازی نمایشگاه‌های علم و دانش به دنبال پیشرفت همه جانبه استان با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی است.

وی تاکید کرد: پرچم علم و دانش نباید لحظه‌ای سکون داشته باشد و باید سرعت علم و دانش در کشور فزونی گیرد و این امر کشور را در برابر تهدیدات دشمن ایمن می‌سازد.