با حضور اساتید فلسفه

افتتاحیه انجمن «فلسفه و فلسفه‌ورزی تبریز» امروز با حضور جمعی از اساتید فلسفه دانشگاه ها و دانشجویان علاقمند برگزار شد.

به گزارش صنعت تبریز ، دکتر مسعود امید، دانشیار دانشگاه تبریز و مدیر عامل انجمن «فلسفه و فلسفه‌ورزی تبریز» در گفتگو با عصر تبریز اظهار داشت: انجمن فلسفه و فلسفه ورزی تبریز در تاریخ ۵ مرداد ۹۴ در قالب سازمان مردم نهاد پس از طی مراحل قانونی و تصویب در هیئت نظارت بر انجمن‌های شهرستان تبریز، موفق به اخذ مجوز فعالیت از فرمانداری تبریز شد.

وی گفت: این انجمن از همان ابتدا، کلاس ها و نشست های خود را حول محورهای فلسفی آغاز کرد و امروز در آخرین روزهای سال جاری پس از به ثمر نشستن فعالیت هایش افتتحایه این انجمن را با حضور اساتید فلسفه دانشگاه های استان و همچنین تعدادی از اساتید و دانشجویان علاقمند آغاز کردیم.

دانشیار دانشگاه تبریز تصریح کرد: فعالیت های ما در حوزه های مختلف از اعم از معرفت شناسی، فلسفه هنر، فلسفه معماری، منطق و حوزه های مرتبط در قالب کلاس ها و نشست های مختلف ادامه خواهد داشت.

امیدی خاطرنشان ساخت: پر کردن خلا یک تشکل مردمی برای ترویج فلسفه برای ارتقای تفکر فلسفی شهروندان، ارائه جریان‌های فکری اصیل و پاسخ‌دهی به سلسله شبهات فکری و فلسفی و… از جمله عمده دلایل تشکیل این انجمن است.

مدیر عامل انجمن «فلسفه و فلسفه‌ورزی تبریز» با اشاره به اهداف این انجمن افزود: برگزاری نشست‌های فلسفی، برپایی همایش‌هایی با موضوعات فسلفی، شناساندن مفاخر فلسفی آذربایجان از جمله علامه جعفری و علامه طباطبایی، انتشار نشریات و کتب مرتبط با موضوع فلسفه برای عموم شهروندان از جمله اهداف و برنامه‌های انجمن «فلسفه و فلسفه‌ورزی» تبریز برشمرد.