معاون سابق غذا و داروی آذربایجان غربی با بیان اینکه کمبود واحدهای صنعتی در این استان یکی از مشکلات جدی این استان در توسعه صنعتی است، میگوید: اکثر صنایع این استان مصرف کننده دستگاه های صنعتی بوده و خط تولید را از مناطق دیگر استان یا خارج وارد می کنند که دولت سیزدهم می تواند نسبت به توسعه زیر ساختهای صنعتی در استان اقدام کند.

حسن ملکی نژاد به صنعت خبرلری ،می گوید: آذربایجان غربی می تواند به عنوان استانی محوری و قطب تولیدات گیاهان دارویی در کشور حتی جهان مطرح شود ومی توان با احداث سه کارخانه بزرگ گیاهان دارویی دراستان موجب ارز آوری برای کشور و اشتغال قابل توجه شد.

وی سطح علمی دانشگاه های ارومیه و آذربایجان غربی را غیر قابل قبول دانسته و عنوان می کند: دولت سیزدهم باید تلاش کند تا سطح علمی این دانشگاه ها را یک رتبه بالاتر بیاورد.

وی به مشکل فاسد شدن میوه ها در صنایع تبدیلی این استان هم اشاره کرده و بیان می کند: در صورتی که زنجیره های تولید کامل شود میوه ها به جای فاسد شدن مبدل به محصولاتی با ارزش خواهند شد.

وی از عدم راه اندازی توریسم سلامت در آذربایجان غربی انتقاد کرده و خاطر نشان می کند: بیماران از سه کشور خارجی هم مرز وارد کشور شده و به جای ارومیه برای درمان به تبریز می روند در حالی که در ارومیه ۸ بیمارستان مجهز برای پذیرش این بیماران وجود دارد.