امروزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در جای جای ایران اسلامی،  بسترهایی مؤثر را از رهگذر استقرار “صنایع کوچک” برای جهش تولید فراهم آورده است.

حمیدرضا فلاح- مدیر عامل شهرک های صنعتی چهارمحل و بختیاری

 

در عصر حاضر  نقشِ  “صنایع کوچک” به واسطه‌ی بازخورد بسیار مثبت در عرصه‌ی اقتصاد ، نقشی ممتاز و بی‌بدیل است ؛ “صنایع کوچک” با آورده‌ی کمتر نسبت به سایر صنایع ، ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد.

این مهمّ زمانی قابلِ تأمّل است که بنا بر آمارهای رسمی ؛ صنایع کوچک، سهمِ ۲۵ درصدی اشتغال و  ۳۳ درصدی سرمایه‌گذاری را در کلّ اقتصاد جهان در اختیار دارد و در اقتصاد ایران نیز  حدود ۹۶ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ۵۰  درصد اشتغال ، “صنایع کوچک” هستند.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری نیز حکایت از آن دارد که بالغ بر ۹۵ درصد از واحدهای محاط ، در دایره‌ی “صنایع کوچک” قرار می‌گیرند که ۶۱ درصد از سرمایه‌گذاری و ۶۴ درصد از اشتغال را در کلّ شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان شامل می‌شود.

این آمار مبیّن جایگاه بلامنازع  “صنایع کوچک” در سطوح جهانی و ملّی است؛ واقعیّتی که از منظر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز اهمیّت یافت و ۲۱ مرداد تحت عنوان روز “حمایت از صنایع کوچک” زینت یافت.

شرکت‌‌ شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، در پیروی از سیاست‌های کلانِ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همگام با سایر شرکت‌های تابعه‌ی استانی در سراسر کشور، علاوه بر پاسداری از بسترهای بنیادینِ توسعه‌ی پایدار در وسعت این سرزمین؛ از هم‌رسانیِ راهبردهای مختلف در افقِ توسعه‌ی اقتصادی با رویکرد تقویتِ “صنایع کوچک” حمایت می‌کند.

شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با آگاهی از نقشِ کارآمدِ صنایع کوچک در افزایش نرخ رشد اقتصادی؛ علاوه بر آماده‌سازی بسترهای سرمایه‌گذاری در قالب شهرک‌سازی؛ خدمات شایانی نیز به منظور تقویت مبانی صنایع کوچک و تسویق سرمایه در مسیر توسعه‌ی “صنایع کوچک” ، ارایه می‌نماید.

توسعه‌ی خوشه‌های صنعتی، کمک‌های فنی و اعتباری، راه‌اندازی مراکز خدمات فنّ‌آوری و کسب و کار، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، برگزاری دوره‌های آموزشی و استارتاپ، تورهای صنعتی، عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و سایر خدمات متنوّع و مرتبط، از جمله برنامه‌هایی است که  شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر در راستای ایجاد و توسعه‌ی “صنایع کوچک” در این استان اجرا کرده است.